Kamis, 19 November 2015

Natural Aids Tidur - Teknik Relaksasi

Natural Aids Tidur - Teknik Relaksasi

Masalah Insomnia adalah berleluasa di negara kita. Adalah dianggarkan bahawa lebih daripada 12 juta orang mengalami Insomnia sejenis secara tetap. Ramai orang telah mencuba kedua-duanya ke atas alat bantu tidur kaunter, atau orang-orang preskripsi kita melihat iklan untuk sepanjang masa di TV. Masalahnya ialah bahawa sama ada mereka tidak bekerja, dan anda masih melambung sedar dan perubahan, atau mereka bekerja terlalu baik, dan anda berasa letih dan goyah semua hari juga. Anda mula untuk mempercayai bahawa anda hanya perlu menerima letih. Tetapi ini tidak berlaku. Terdapat alat bantu tidur semula jadi di luar sana kerja itu, dan yang mempunyai tiada kesan sampingan negatif kita tidak mahu. Antara bantuan tidur semulajadi yang paling kuat tidak membabitkan anda mengambil pil-pil sama sekali. Teknik Relaksasi boleh menjadi cara yang ampuh untuk membantu anda tidur dengan cepat dan selamat.

1. Relaxation Badan Progressive - Meletakkan atau duduk di tempat yang selesa dengan tangan anda ke bawah dan sisi anda dan kaki anda lurus. Bermula di bahagian atas badan anda, tegang sehingga semua otot wajah anda: berkertak gigi gigi, juling mata anda, berkerut, memegang setiap muka dan kepala otot ketat mungkin sambil anda menyedut perlahan-lahan dan mengira hingga 8. Kemudian menghembus nafas membiarkan muka anda pergi sepenuhnya longgar, rasa longkang tekanan daripada badan anda. Ulangi ini bergerak ke bawah badan anda dengan menggunakan semua kumpulan otot anda: bahu, dada, perut, lengan, tangan, jari, kaki, kaki, walaupun jari kaki. Seperti yang anda melakukan ini, anda akan melihat jumlah yang besar tekanan dan ketegangan yang mengalir daripada badan. Sebaik sahaja anda telah melakukan ini untuk beberapa ketika dan boleh bergerak dari kumpulan otot kumpulan otot dengan cepat, ia akan merasa seolah-olah anda mencurah "cecair kelonggaran" kepalamu dan ia mengalir ke bawah untuk menutup seluruh tubuh anda.

2. Visualisasi - Sekali lagi, memasang atau duduk di tempat yang selesa. Gambar tempat kejadian yang santai di fikiran anda. Ia adalah penting bahawa anda menggunakan semua deria anda dan membayangkan pemandangan anda. Bagaimana rupanya? Bunyi seperti? Rasa macam? Sebagai contoh jika kejadian santai anda adalah pantai lautan, jangan hanya gambar air dan pasir, juga merasakan angin pada rambut anda, berasa pasir di bawah tapak kaki anda, bau bayu laut, mendengar ombak menghempas, rasa koktel anda menikmati. Apa sahaja pemandangan anda, semakin deria anda menggunakan lebih baik teknik ini akan bekerja untuk anda.

Menggunakan teknik relaksasi sebagai bantuan tidur semula jadi membolehkan anda untuk berehat badan dan menenangkan fikiran anda. Ini akan membolehkan anda untuk Terlena tidur dengan rasa aman yang akan membawa anda melalui malam dan mungkin juga pada hari berikutnya juga. Ini adalah kesan sampingan jauh lebih baik daripada perasaan letih dan goyah anda dapat daripada di kaunter atau alat bantu tidur preskripsi. Bahagian yang terbaik ialah kerana anda tidak menggunakan dadah atau bahan kimia anda boleh menggunakan teknik-teknik ini bersama-sama atau bersama dengan lain-lain alat bantu tidur semula jadi atau ubat-ubatan untuk menghantarkan engkau ke alam mimpi dalam tidur aman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar